+1
-0
+1
Sakote būti valingu neįmanoma?NETIESA!5 patarimai, kaip tai padaryti.

Ar yra būdų sustiprinti valią?

To savęs klausė mokslininkai, studijuodami už šios žmogiškosios vertybės slypintį mokslinį pagrindą. Atlikę daugybę tyrimų jie atrado, kad valia prilygintina raumeniui – ji pavargsta nuo per didelio krūvio ir reikalauja „maisto“, kad galėtų atsigauti.

Tad jeigu valia funkcionuoja kaip raumuo, ar ją galima sustiprinti?

Atsakymą radome atlikę kelis tyrimus. Taikant tinkamas praktikas, valią galima stiprinti lygiai taip pat, kaip ir bet kurį kitą kūno raumenį.

Turime perspėti: kaip ir kiekviena mankšta, šie pratimai gali pasirodyti nelengvi. Jūsų valia įsitemps taip pat, kaip bėgiojant įsitempia kojos. Tačiau pratimų poveikis patvirtintas moksliškai.

Nors iš pradžių gali būti sunku, galiausiai taps lengviau atsispirti pagundoms, nueiti į sporto klubą ir laikytis užsibrėžtų ilgalaikių tikslų!

 

10 minučių medituokite

Meditacijos rezultatus pamatysite greičiau nei pasirinkę bet kurį kitą pateiktą valios pratimą. Medituodami ugdote savo smegenų gebėjimą susikaupti ir atsispirti norui mintimis nuklysti. Moksliniai tyrimai rodo, kad vos 2-3 dienas pameditavus po 10 minučių, Jūsų smegenys pajėgs geriau susikaupti, jausitės energingesni ir mažiau veikiami streso.

Su 10 minučių meditacija supažindins  šis straipsnis. Jame pateikiami visi meditacijos privalumai bei pratimai, skirti pradedantiesiems.

 

Stebėkite savo laikyseną

Tyrinėdami, ar valią galima sustiprinti, mokslininkai grupės dalyvių paprašė 2 savaites stebėti savo laikyseną. Kaskart pastebėję, kad susikūprino, jie turėdavo išsitiesti.

Nuo ko pradėti? Tiesiog išsitieskite kiekvieną kartą pajutę, kad susikūprinote. Regis, užduotis paprasta, bet jai atlikti prireikia valios. Kaskart išsitiesdami sykiu mankštinsite ir savo valios jėgą.

 

 

Veskite maisto dienoraštį

To paties tyrimo metu pastebėta, kad maisto dienoraštį vedančių dalyvių valia sustiprėjo. Daugelis mūsų tiesiog nepastebi visko, ką valgo, tad sekti kiekvieną kąsnį prireiks valios pastangų. Tinka ir kitos panašios sąmoningai neapmąstomos informacijos stebėjimas, bet rekomenduoju rinktis maisto dienoraštį – jis suteiks įvairiapusės naudos.

 

Naudokite priešingą ranką 

Pasitelkę laikysenai naudotą metodiką, mokslininkai atliko ir kitų taisomųjų veiksmų tyrimus. Ypač puikiai suveikė priešingos rankos naudojimas. Jūsų smegenys jaučia stiprų ryšį su dominuojančią ranka, tad naudodami priešingą ranką aktyvinate valią.

Pasirinkite tam tikrą dienos laiką, kai naudosite priešingą ranką. Kad pasiektumėte rezultatų, nebūtina to daryti ilgiau kaip valandą. Iš asmeninės patirties galiu pridurti, kad užsibrėžus pratimą atlikti ilgiau kaip valandą, Jūsų valios raumuo bereikalingai pavargs.

 

Taisykite kalbos įpročius

Dar vienas mokslininkų atliktas tyrimas – natūralių kalbos įpročių keitimas. Pavyzdžiui, atsispirti poreikiui keiktis arba trumpą pasisveikinimą „labas“ pakeisti ilgesniu „labas rytas“. Kad sąmoningai nugalėtumėte instinktus, ir vėl prireiks valios. Nesvarbu, kaip nuspręsite taisyti savo kalbą – svarbiausia yra keisti natūraliais tapusius kalbos įpročius.

 

Pirmiausiai nustatykite dienos laiką, kada atliksite šį pratimą, bei pasirinkite žodžius, kuriuos keisite. Aš pamėginau darbo metu atsisakyti žodžių trumpinimo (sakyti „eikime“ vietoje „einam“). Pavyko puikiai! Kaip ir kiti pateikti pratimai, kalbos taisymas vos per dvi savaites gali žymiai sustiprinti Jūsų valią!