Sportuoti ir derinti maistą būtina kiekvienam

Sporto šaką dažniausiai renkamės tokią, kuri geriausiai atitinka mūsų
charakterį, pomėgius ir temperamentą. Tačiau nepaisant to, būtina dar
atsižvelgti ir į maistą bei maitintis racionaliai.

Susidarykite mitybos programą

Tiek sportuojančiai, tiek ir aktyviai gyvenančiai moteriai svarbu atsisakyti
gausių porcijų ir dažniau maitintis – 6-7 kartus per dieną. Kuo didesnė produktų
įvairovė, tuo geriau, tačiau reikia atsisakyti traškučių, rūkytų produktų,
pusfabrikačių, "greito maisto", saldumynų, baltos duonos ir cukraus.

Žinoma, geriausiai, jei jūsų mitybos programą sudarys jus prižiūrintis treneris.
Jei sugalvojote pati tai daryti, tuomet patarimas – užsiveskite mitybos
dienoraštį. Gal tai padės jums stebėti sėkmių ir nesėkmių priežastis.

* Kaip maitintis sportuojančiai moteriai? Keletas patarimų:
* Vietoj dietos geriau pasirinkite mitybos programą;
* Mėsą valgykite tik su daržovėmis;
* Vartokite kuo daugiau gyvojo ir kuo mažiau negyvojo maisto;
* Jei kontroliuojate savo svorį, prieš sportą gerkite baltyminį kokteilį;
* Jei svorio kontroliuoti jums nereikia, galima suvalgyti lengvo maisto,
turinčio angliavandenių;
* Treniruotėje gerkite vandenį atšilusį iki kambario te
mperatūros;
* Gurkšnokite vandenį po kiekvieno atlikto pratimo.

Maisto papildai: ar reikalinga?

Maisto papildai yra būtini sportuojant, tačiau reikia žinoti, kokių jums
individualiai reikia, ar tai bus multivitaminų kompleksas, ar stipresnio
poveikio vitaminų kompleksas, ar ženšenio. Specialistai gali nustatyti, kokio
konkrečiai papildo jums reikia, jei jaučiate kokius nors simptomus pasportavę.

Tik nepasikliaukite kaimynų ar draugų patarimais, kokie papildai yra "geriausi",
nes kiekvienas organizmas reaguoja savitai ir kiekvienas turi savo poreikius.
Svarbu įvertinti, kiek jus miegate, koks jūsų bendras fizinis aktyvumas,
psichoemocinė būsena. O tie, kurie turi tam tikrų sveikatos sutrikimų (pvz.
diabetas), būtinai turi konsultuotis su šeimos gydytoju.