Kaip išvengti barnių?

Dažnai neturite kantrybės taikytis? Pabandykite išmokti valdytis kilus
konfliktui. Patyrinėkite savo reakciją į išorės „dirgiklį“. Tie, kurie išveda iš
kantrybės, paprastai rodo mūsų pačių trūkumus. Pašnekovas – tai veidrodis,
kuriame atsispindi mūsų charakterio bruožai. Įsižiūrėkite, kokie jie. Erzina
draugės nepunktualumas? Vadinasi, jūs pati nekantri.

Prieš pykdamiesi su artimu žmogumi, pagalvokime apie savo elgesį. Kartais
širstame dėl niekų, bet apie kitą demonstratyviai sakome: „Dieve mano, kiek
galima niršti dėl tokių menkniekių?“ Ar tai ne egoizmas? Nesekant savo elgesio,
apie jokius tarpusavio santykius negali būti nė kalbos. Pirmiausia reikia būti
sąžiningam sau ir tik tada smerkti kitų trūkumus.

Jums atrodo, kad jūsų draugės sunkus charakteris? Bet juk ir jūs jai ne
dovanėlė. Jus erzina, kad ji visada vėluoja, o ji savo ruožtu mano, kad jūs
nekantri ir irzli. Kiekvienas sprendžia pagal save. Net patys maloniausi ir
draugiškiausi žmonės kartais nesutaria tik todėl, kad jų skirtingi požiūriai į
gyvenimą. Kiekvienas mano, kad jis teisus, ir nesupranta, kad visi yra skirtingi
ir kiekvienas turi teisę į savo nuomonę.

Geriausias būdas išvengti konflikto – išsiaiškinti. Nors ir šiuo atveju reikia
atsižvelgti į daug subtilių dalykų. Jeigu manote, kad žmogus ne visada teisingai
jus supranta, su juo aiškintis santykių neverta.

Yra labai geras būdas nustatyti, ar galima kalbėtis atvirai: pasvarstykite, ar
jūsų santykiai išliks tokie kaip seniau, jei pokalbis baigsis nesėkmingai. Jeigu
jūs įsitikinęs, kad taip, tada pirmyn. O jeigu manote, kad pokalbis tik sugadins
nuotaiką ir pablogins padėtį, neskubėkite jo pradėti. Pirmiausia jam reikia
gerai pasirengti. Pagalvokite: kokių norite tarpusavio santykių? Kol pats
negalėsite atsakyti į šį klausimą, tol nepradėkite pokalbio šia tema.

Numatykite neigiamą pašnekovo reakciją: ką darysite tokiu atveju? Atsistosite ir
išeisite? Kantriai lauksite, kol pašnekovas susitvardys? Vienas „pratimas“ leis
jums pasirengti galimai nesėkmei.

Įsitikinkite, kad pokalbio metu jums niekas netrukdys. Abu pašnekovai turi būti
įdėmūs klausytojai, kad gerai girdėtų vienas kitą.

Pokalbį pradėkite teigiama gaida. Leiskite pašnekovui suprasti, kad ryžotės šiam
pokalbiui tik todėl, kad jūsų santykiai jums tikrai svarbūs.

Paaiškinkite, kad jums nepatinka ne pašnekovo asmuo, bet jo elgesys. Būtina
daryti skirtumą tarp sąvokos „individas“ ir elgesio. Juk aiškindami ką nors savo
vaikams nesakome: „Tu blogas“, bet sakome: „Negerai teplioti sieną.“

Pokalbio metu priminkite atvejus, kai dėl ko nors labai įsižeidėte. Venkite
nekonkrečių argumentų, kaip antai: „Tu tikra snobė!“ Verčiau sakykite: „Vakar tu
šaipeisi iš mano naujos palaidinukės, nejaugi aš visai neturiu skonio?“

Būtinai pasakykite pašnekovui, kaip norėtumėte keisti tarpusavio santykius. Kai
jūsų draugė arba draugas norės padaryti jums pastabą, atsakykite: „Labai vertinu
tavo patarimus ir puikiai suprantu, kad tu nori man padėti. Bet dažnai aš noriu
būti išklausytas. Sakau tai todėl, kad tikrai noriu pasikalbėti su tavimi apie
tai, kas man labai rūpi.“ Tiesiai klauskite pašnekovo: „Ką apie tai manai?“

Atkreipkite dėmesį į savo elgesį, savo veido išraišką pokalbio metu. Žodžiai
perteikia tik 10 proc. informacijos, visa kita lemia intonacija, balso tonas,
gestai.

Sudėtingesnis kelias

Ne kiekvienam yra maloni kritika. Net artimiausi žmonės į ją reaguoja labai
liguistai. Tokiais atvejais visada padeda humoras. Pavyzdžiui, jeigu jus erzina
tiriamas draugės žvilgsnis pokalbio metu, pasakykite jai: „Klausyk, man susidaro
įspūdis, kad aš tau tarsi pozuoju, ar tu niekada nenorėjai tapti menininke?“
Toliau rasite dar keletą patarimų, kaip elgtis susiklosčius sunkiai situacijai.

Sunkaus charakterio žmonių jums gali prireikti!

Nusprendusi įgyvendinti savo idėją, Daiva (32 m.) kreipėsi pagalbos į vieną
pažįstamą, kuri ją nuolat kritikuodavo. „Paprašiau jos pasakyti savo nuomonę
apie mano sumanymą, kad pamatyčiau silpnąsias jo puses. Ji mąsto logiškai, o man
kaip tik to ir reikėjo.“

Pasitikėkite savo intuicija. Jeigu matote, kad vienas įkyrus kolega, kuris
nuolat viskuo skundžiasi, eina prie jūsų darbo vietos, atsistokite arba
pakelkite telefono ragelį, kad atrodytų, jog esate labai užsiėmęs. Jei
neklausysite to žmogaus plepėjimo, jis jums nebeįkyrės, nes tapsite jam
nenaudingas.

Jūsų žodis – paskutinis

Į nemalonią pastabą ramiai atsakęs įžeidėjui „ačiū“, tapsite pokalbio
nugalėtoju, ir karingo oponento įkarštis atvės: jis nebeįkyrės ir nebekalbės
užgauliai. Jeigu kas nors ims riesti nosį ir visaip girtis, pasakykite: „Tu –
šaunuolis, aš tikrai džiaugiuosi dėl tavęs.“

Atsarginis išėjimas: jeigu niekaip negalite baigti kalbėti telefonu todėl, kad
žmogus „kitame laido gale“ mėgsta plepėti, pasakykite jam: „Atsiprašau, mane
kviečia šefas.“ Tai „šventas“ melas, kuris kartais būtinas.