Kriaušės

Kriaušės vertinamos kaip puikus dietinis, polivitaminų turintis,
vaisius.Lietuvoje kriaušės prinoksta rugsėjo-spalio mėnesiais. Natūraliai
prinokusios jos sukaupia daugiau biologiškai aktyvių medžiagų nei nuraškytos
nepilnai prinokusios atvežtinės.

Laikomos kambario temperatūroje jos gana greitai genda. Prinokusius kriaušių
vaisius geriausiai laikyti šaldytuve ir tamsoje, nes tuomet nesuyra jose esanti
ir organizmui būtina folio rūgštis.

Kriaušės nepapildo organizmo kalorijomis, puikiai malšina troškulį bei alkį.
Jose gausu įvairių vitaminų, mineralinių medžiagų, baltymų komponentų, kuriuos
organizmas lengvai pasisavina. Kriaušėse yra būtino organizmui, cinko, kurio
jose daugiau nei abrikosuose, obuoliuose, persikuose, slyvose, žemuogėse,
juoduosiuose serbentuose.

Kriaušės:

*tinka sergant inkstų ir šlapimo pūslės ligoms,

*gerina žarnyno judesius, padeda iš žarnyno pasišalinti toksinėms medžiagoms,

*padeda atsinaujinti skrandžio ir žarnyno gleivinei,

*gerina nuotaiką, savijautą,

*dezinfekuoja šlapimo takus, veikia šlapimą varančiai,

*stiprina imunitetą.

Verta žinoti:

*kriaušes valgyti naudingiau nei gerti mineralinį vandenį, o suvalgytos kriaušės
skrandyje neužsibūna, greitai pakliūna į žarnyną skatindamos jo judesius, todėl
šių vaisių nepatariama valgyti vakare,

*žieminių veislių kriaušes galima konservuoti, kepti, džiovinti, tačiau aukštos
temperatūros paveiktose kriaušėse išlieka mažai vitaminų bei kitų biologiškai
veiklių medžiagų,

*džiovinimui tinka nedidelės, vasarinių rūšių kriaušės,

*geriausia kriaušes džiovinti iškūrentoje krosnyje arba dujinės ar elektrinės
plytelės pravertoje orkaitėje.

Loretos Sungailienės pusryčių receptas

“Kriaušes dažniausiai valgau šviežias arba užsimaniusi deserto, susipjaustau
ir užsipilu natūraliu jogurtu, – sako laidų vėdėja.
Reikia:

4 -5 šaukštų avižinių
dribsnių,
stiklinės virinto vandens,
trupučio razinų,
trupučio graikinių riešutų,
vidutinio didumo kriaušės.

Avižinius dribsnius reikia dubenėlyje užmerkti iš vakaro. Razinas taip pat. Ryte
vandenį nuo razinų nupilti ir jas suberti į išbrinkusius avižinius dribsnius. Po
to suberti graikinius riešutus ir nedideliais kubeliais smulkintą kriaušę. Viską
gerai išmaišyti.

Tokie pusryčiai ne tik sveiki ir ilgam suteikia energijos, bet ir puikiai valo
organizmą, reguliuoja virškinimą.