Pusryčiai - kuras dienos pradžiai

Šiais laikais, kai visa laiką kažkur skubama ir vis rečiau randama laiko sau, tokie dalykai kaip mitybos taisyklės ir režimas dažnai visai pamirštami. Turbūt nedaugelis žino, jog specialistai rekomenduoja valgyti mažiausiai 3 - 4 kartus per dieną. Tuo tarpu vienai svarbiausių racionalaus mitybos režimo dalių - pusryčiams - dažnai ir visai nerandama laiko.

Pasak Lietuvos dietologų draugijos prezidentės Laisvūnės Petkevičienės, dienos pradžia yra lyg važiavimas automobiliu. Jei norite važiuoti automobiliu, pirmiausiai įsipilate degalų, jei norite gerai pradėti dieną - pusryčiaujate.

Per dieną žmogus turėtų suvartoti vidutiniškai 2000 - 2200 kalorijų. Su pusryčiais reikėtų gauti apie 400 kalorijų. Per pusryčius, kaip ir per vakarienę, gaunamų maisto medžiagų energetinė vertė turėtų sudaryti bent 20 proc. dienos normos.

L. Petkevičienė teigia, jog pusryčiams valgyti galima viską, nuo ko žmogui nesidaro bloga. „Nėra blogų produktų, yra tik blogai subalansuota dieta. Žmogus nėra produktų sandėlis. Net ir pavalgius skrandis neturėtų keisti natūralios savo formos, todėl geriau valgyti dažniau ir mažesniais kiekiais. Tuomet nejaučiamas alkis",- sako dietologė. Maistas žmogaus skrandyje išbūna vidutiniškai 3-3,5 valandos, todėl maždaug kas tiek laiko reikėtų ir valgyti.

Naktį, kai žmogus miega, nukrinta jo kūno temperatūra, sulėtėja medžiagų apykaita ir organizmo veikla. Todėl atsikėlus ryte būtina pažadinti organizmą ir sustiprinti jį maisto medžiagomis ir vitaminais.

Siekiant atsakyti į klausimą, reikia ar nereikia pusryčiauti, užsienyje atliekama nemažai tyrimų. Pavyzdžiui, neseniai California at Davis universitete (JAV) buvo atliktas tyrimas, kurio metu buvo tiriami kelias dienas laboratorijoje praleidę vaikai. Tiek tie, kurie valgo pusryčius, tiek tie, kurie niekada nepusryčiauja. Testai buvo atliekami praėjus kelioms valandoms po pusryčių meto.

Tyrimų rezultatai parodė, jog vaikai, kurie nevalgė pusryčių sunkiau sukoncentruoja dėmesį, jiems sunkiau vieną nuo kito atskirti du panašius paveikslėlius.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė