Sveiki pusryčiai: naudingi patarimai

 
Eli.lt; Jupiterimages nuotr.Pusryčiai būtini gerai dienos pradžiai. Tyrimai rodo,
kad pusryčiaujantys žmonės yra lieknesni. JAV mokslininkai, 5 metus tyrinėję
paauglių mitybos įpročius, nustatė, kad tie, kurie nevalgydavo pusryčių, svėrė
maždaug 2,3 kilogramais daugiau. Tokie rezultatai paaiškinami tuo, kad sotus
žmogus yra gerokai energingesnis ir sudegina daugiau kalorijų.

Be to, iki 9 valandos maistas „neina į kūną“, nes skrandžio veikla būna
aktyviausia. Patariama neišeiti iš namų tuščiu skrandžiu, ypač jei sunkiai
prabundate ir negalite susikaupti. Pusryčiai skatina medžiagų apykaitą, sumažina
persivalgymo tikimybę, pakelia mums nuotaiką ir pagerina darbo kokybę.

Patarimai, ką rinktis pusryčiams:

Lėkštelė šviežių vaisų salotų, aplietų keliais šaukštais lieso jogurto.

Indelis grūdėtos varškės su agurkais ar pomidorais.

Dubenėlis įvairių grūdų dribsnių su pienu arba sultimis.

Lėkštelė grikių, ryžių ar avižų košės.

Virtas kiaušinis su riekele rupios duonos, lėkštelė daržovių, apšlakstytų
citrinų sultimis.

Riekelė duonos, užtepta šaukštu neriebios varškės su obuolio skiltelėmis.

Stiklinė šiltos vaisinės arbatos, skrebutis su virtu liesu kumpiu ir sūrio
griežinėliu, paskanintas pomidoru.

Baltą duoną pakeiskite juoda duona su grūdais ir sumuštinį būtinai užkąskite
daržovių salotomis.

Ko geriau nesirinkti:

Miltinių blynų.

Sumuštinio su dešra.

Puodelio stiprios kavos tuščiu skrandžiu. Organizmas tam dar nėra pasiruošęs,
todėl dažnai susilaukiama nemalonių pojūčių dėl padidėjusio skrandžio
rūgštingumo.

Sumuštinio su šokoladiniu kremu.

Bandelės su uogiene ir kavos su sutirštintu saldžiu pienu.

Kepto kiaušinio su dešra.

Rekomendacijos:

Tik prabudę išgerkite stiklinę vandens, paskaninto šviežių citrinų sultimis.

Cukrų pakeiskite medumi. Nors jis taip pat kaloringas, tačiau suteikia daug
vertingų maisto medžiagų ir energijos.
Nepavalgius rytą, vakare atsigriebiama dvigubai, taigi rizikuojate persivalgyti.

Per pusryčius nesistenkite atsivalgyti ir už visą dieną. Apsunksite ir būsite
nedarbingi.

Valgykime sveikus pusryčius!